tisdag 23 november 2010

Utrustning

Mitt första kvalitetsflugspö som nu har nästan femton år på nacken är ett Loop spö i klass 7. Detta spö, som jag för övrigt är mycket nöjd med, kommer i fortsättningen enbart användas till havsöringsfiske på såväl väst- som ostkusten. Min gamla Abu rulle har dock få vika på foten för en "no name" aluminiumrulle. Till fisket efter Öring, Harr och Regnbåge har jag köpt helt ny utrustning. Då jag varit nöjd med mitt förra Loop spö så föll valet på ett Loop Evotec 590 4-delat.



Rullen är en Loop Evotec G4 och jag fick ett mycket bra paketpris för spö, rulle, backing och lina hos JKflugfiske. Kan verkligen rekommendera denna återförsäljare. Priser och service är kanon! Har handlat fler saker där och kommer fortsätta att göra det. Efter några fina höstdagar vid Fyrväpplingens sportfiske är jag otroligt nöjd med både spö och rulle! Att drilla fisk är en fröjd! Det nya handtaget från Loop tycker jag är riktigt skönt. Bra grepp även när man är lite frusen.

På väg till jobbet för en månad sen "råkade" jag svänga in på fiskebutiken och fick till min glädje se att de hade 50% rea på bland annat andningsvadare. Mina gamla neoprenvadare har därmed hamnat på avbytarbänken och gett plats åt ett par Vision Gillie.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar