tisdag 23 november 2010

En vandring i fjällen

Det var i somras som det hela tog fart igen. Jag och min underbara flickvän bestämde oss för några dagars vandring i Grövelsjöfjällen. Vi valde just detta område på grund av att jag har tillbringat en vecka vintertid under många år i detta område samt varit här en gång tidigare sommartid, så jag känner till området mycket väl. Vi tillbringade tre och en halv dag ute i vildmarken på såväl norska som svenska sidan om gränsen och till min stora glädje gillade min flickvän det lika mycket som jag själv. Vi hade några underbara dagar och avsaknaden av mitt flugspö gjorde sig påmind. Redan på bussen tillbaka mot Mora började vi planera inköp för nästa vandring och vart vi ville åka.

Väl hemma visade det sig att en arbetskamrat vid namn Joel även han har ett stort natur- och fiskeintresse vilket har resulterat i ett par härliga fiskedagar under hösten och fler är på gång. Även en studiekamrat vid namn Andreas är inbiten natur- och fiskemänniska vilket borgar för trevliga stunder tillsammans framöver.

Detta var en snabb bakgrund av mitt fiskeintresse och framöver så kommer inläggen nästan uteslutande att handla om aktuella fiskerelaterade ämnen. Allt från utrustning, nya inköp, planerade fiskedagar, genomförda fiskedagar och gästinlägg från andra som har varit iväg och fiskat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar