tisdag 23 november 2010

Nya Vadarskor

Så äntligen! Trodde inte att jag skulle hinna få mina nya vadarskor idag innan det är dags för jobb, men strax innan kl.12 plingade UPS på dörren och gjorde min dag. Det är ett par Guideline Alta skor med gummisula jag har köpt. Då min studentekonomi inte riktigt mäktar med några Simms skor just nu så fick det bli ett par skor från Guideline och det första intrycket är bra! De är väldigt lätta, känns stabila och välbyggda. Kommande fiske får utvisa hur det verkligen ligger till. Jag beställde egentligen ett par Guideline Dee skor ifrån JK flugfiske, men då min storlek precis tagit slut och att detta inte framgick på deras hemsida så erbjöd de mig att få Alta skon istället för samma pris. Det är service! Tack! Min storlek förresten är strl 14. Jag har i normala fall strl 46-47 och jag tycker strl 14 passar riktigt bra. Jag får plats med extra tjockstrumpa i mina Vision Gillie vadare strl XL och alltihop får lagom plats i skons invändiga 32,5 cm. Snacka om att man är sugen på lite fiske nu! Recension på skorna kommer när jag fått chansen att testa dem vid fiske. Snart hoppas jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar