tisdag 23 november 2010

Ny flugfiskare

Idag fick jag glada nyheter! Min käre vän Joel som har varit nyfiken på flugfiske sedan han sett undertecknad svinga sitt spö under hösten men aldrig själv testat på detta ännu, meddelade idag att han har beställt ett flugfiskeset! :) En ny flugfiskare har härmed fötts. Efter lite velande fram och tillbaka föll så valet på ett Vision Attack set. Efter vad jag har hört och läst så verkar det var ett mycket klokt val. Ska bli spännande att få provkasta det snart.


Andningsvadare och vadarskor ska tydligen stå högst upp på inköpslistan och jag skulle bli mycket förvånad om INTE en uppspelt Joel ringer i veckan som kommer och meddelar vad det blev för inköp i denna fråga.

Är sjukt sugen på att få komma iväg och fiska lite nu förövrigt!

Min vän Andreas har tillbringat helgen i mellersta härjedalen och jag vet att han planerade in lite fiske där uppe. Hoppas att det blev så och att han har något att dela med sig av från helgen här på bloggen. Det återstår att se i veckan. Vem vet, jag kanske även redovisar ytterligare något nytt inköp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar